وبلاگ


طلاق به علت خیانت زن یا مرد!

طلاق به علت خیانت شوهر:

1-اگر زن ثابت کند به خاطر خیانت همسرش دچار عسر و حرج (سختی غیر قابل تحمل) شده و زندگی زناشویی برای او سخت و مشقت بار بوده و نیز زوج سوء رفتار داشته و یا زوجه را مورد ضرب و شتم قرار داده، دادگاه حکم به طلاق زن می دهد.

2-اگر مرد مجددا ازدواج دائم یا موقت کرده باشد و همسرش از این موضوع بی اطلاع باشد، در این صورت، دادگاه امکان طلاق از طرف زن را برای زوجه در نظر میگیرد.

طلاق به علت خیانت زن:

در صورت خیانت زن و اثبات آن، مشمول اعمال مجازات رابطه نامشروع میشود و از آنجا که حق طلاق با مرد است، میتواند به دلیل خیانت زن، وی را طلاق دهد و اگر مردی در دادگاه دادخواست طلاق به طرفیت همسر بدهد، در نهایت گواهی عدم امکان سازش صادر میشود. اما ثبت طلاق بستگی به پرداخت حقوق مالی زوجه مثل مهریه،اجرت المثل و .... میباشد، لذا در رای دادگاه ذکر میگردد که اثبات رابطه نامشروع باعث از بین رفتن مهریه و اجرت المثل در ایام زوجیت نمیشود و دادگاه با ارجاع پرونده به کارشناس، میزان اجرت المثل زن را تعیین میکند.

اجرت المثل: یک سری از کارها وظیفه شرعی و قانونی زن نیست، حال اگر زن این کارها را به دستور مرد انجام داده باشد، میتواند از شوهرش مطالبه دستمزد کند.

صرف اتهام زنی یا داشتن عکس و پرینت راهگشا و موثر نیست و بایستی در خصوص رابطه نامشروع حکمی از سوی دادگاه صادر شده باشد.بعضی افراد درخواست میکنند که اگر پرینت موبایل همسرم گرفته شود، مشخص می شود که او رابطه نامشروع دارد در حالیکه دادگاه خانواده رسیدگی کننده به طلاق ، به این مسائل ورود پیدا نمی کند و فقط اگر رای در این خصوص باشد، ضمیمه پرونده میشود و دادگاه به آن استناد میکند.

 

نوشته شده در تاریخ 1403/07/19 توسط نوشته شده توسط تیم حقوقی

کلمات کلیدی: طلاق,قاضی,مهریه,رابطه_نامشروع,قانون