وبلاگ


آیا شرکت در مهمانی مختلط جرم است؟

اگر شما در یک مهمانی شبانه دعوت شوید باید بدانید که این عمل جرم نیست اما لازم برخی از جوانب شرکت  در این مهمانی را بسنجید.

مثلا اگر شما در این مهمانی مشروبات الکلی استفاده کنید و پلیس وارد این مهمانی شود، قطعا شما هم جز کسانی هستید که مرتکب جرم شده و مجازات می شوید.

این مجازات نه به خاطر شرکت در مهمانی، بلکه به دلیل مصرف مشروبات الکلی است که در کشور ما جرم است و مجازات آن هشتاد ضربه شلاق است. در واقع اگر شما در آن مهمانی جرمی مرتکب نشوید، شما را به علت شرکت در مهمانی مختلط مجازات نخواهند کرد.

جرایمی که در مهمانی ها اتفاق می افتد:

در مهمانی های شبانه اصولا یکسری جرایم مشخص اتفاق می افتد که اصولا آن ها باعث دستگیری و مجازات افراد حاضر در آن مهمانی می شود.

این جرایم عبارت اند از: مصرف مشروبات الکلی در مهمانی ها و فرقی نمی کند که شما مشروب را در مهمانی یا در پارک استعمال کنید.

ماده 264 قانون مجازات اسلامی بیان میکند:

(مصرف مسکر از قبیل خوردن، تزریق و تدخین آن کم باشد یا زیاد، جامد باشد یا مایع، مست کند یا نکند، خالص باشد یا مخلوط به گونه ای که  آن را از مسکر بودن خارج نکند، موجب حد است.)

بر اساس ماده 702 قانون مجازات اسلامی:

هرکس مشروبات الکلی را بخرد یا حمل و نگهداری کند به سه تا شش ماه حبس و یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می شود.

رابطه نامشروع در مهانی مختلط: یکی از اتفاق هایی که ممکن است در مهمانی ها پیش آید روابط نامشروع و یا آگاهی زنا است. روابط نامشروع به روابطی گفته می شود که کمتر از زنا گفته می شود و هر گونه تماس فیزیکی و جنسی که از روی شهوت باشد را در بر می گیرد.

ماده 637 قانون مجازات اسلامی:

هرگاه زن و مردی که بین آن ها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می شود.

تقبیل به معنی بوسیدن و مضاجعه به معنی هم بستر شدن است. همچنین اگر زنایی صورت مجازات آن طبق قانون 100 ضربه شلاق است.

مصرف مواد مخدر در مهمانی: به طور کلی مصرف مواد مخدر در قانون مبارزه با مواد مخدر جرم محسوب می شود و علاوه بر این حمل و نگهداری مواد مخدر نیز جرم است.

نوشته شده در تاریخ 1403/07/24 توسط نوشته شده توسط تیم حقوقی

کلمات کلیدی: قانون,دادگستری,وکیل,مهمانی_شبانه,قاضی